What is amebiasis?

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What is amebiasis? Amebiasis is an infection caused by the protozoan parasite Entamoeba histolytica. This single-celled organism is responsible for causing amebic dysentery, an intestinal illness that can lead to a range of symptoms, from mild to severe. Amebiasis is more common in areas with poor sanitation and hygiene practices. Amebiasis The infection is typically transmitted through the ingestion of contaminated food or water containing the cysts of the parasite. Once ingested, the cysts can release trophozoites (the active form of the parasite) in the colon, leading to infection. Symptoms of amebiasis can vary and may include: Diarrhea: This is one of the most common symptoms. The diarrhea may be watery or contain blood and mucus. Abdominal pain and cramping: Individuals with amebiasis may experience discomfort in the abdominal area. Fatigue and weakness: Amebiasis can lead to general feelings of tiredness and weakness. Fever: Some people with amebiasis may develop a fever. In sev...

New Jeans second mini-album ‘Get Up'

New Jeans second mini-album ‘Get Up'


On the 28th, the girl group New Jeans said, “I was really proud and happy to be able to achieve a lot of results and be loved earlier than expected” about the activities of the second mini-album ‘Get Up’, which was a great success.


Newjeans
New Jeans


On this day, New Jeans expressed their feelings through their agency Ador, saying, "This album is an album that the New Jeans group and the members have put a lot of thought and effort into."


The New Jeans topped the US Billboard's main album chart 'Billboard 200' with 'Get Up'.


In addition, three title songs, 'Super Shy', 'ETA', and 'Cool With You' entered the Billboard main single chart 'Hot 100' at once.


Adore introduced, “New Jeans is the first K-pop girl group to have three songs on the Billboard main single chart at the same time.”


'Super Shy' ranked 48th on the 'Hot 100' and stayed there for 6 consecutive weeks. 'Get Up' has been on the 'Billboard 200' for four consecutive weeks.


In addition, 'Super Shy' entered the UK Official Singles Chart 'Top 100' for 7 weeks in a row and was evaluated as having settled in the mainstream pop market.


This album swept the top of domestic music charts such as Melon, and the physical album sold 1.65 million copies in the first week of release.


In particular, New Jeans went on the 3rd of this month (local time) at the large American music festival 'Lollapalooza' and Japan's representative summer music festival 'Summer Sonic', and excited the local audience. 670,000 'Super Shy' YouTube shorts videos were created in Korea, the United States, India, and the United Kingdom, and 940,000 related videos were created on TikTok, creating a worldwide challenge craze.


Adore analyzed the box office success factor, saying, "New Jeans pursued a friendly, natural look that deviated from the existing K-pop format."


In addition, he added that working with global brands such as Powerpuff Girls, Apple, and Spotify created value beyond collaboration.


New Jeans said, "It will remain in my memory for a long time as I can experience the music festival with all the songs released so far."



28 तारीख को, लड़की समूह न्यू जीन्स ने दूसरे मिनी-एल्बम 'गेट अप' की गतिविधियों के बारे में कहा, "मुझे बहुत सारे परिणाम प्राप्त करने और उम्मीद से पहले प्यार पाने पर वास्तव में गर्व और खुशी हुई", जो था एक बड़ी सफलता।


इस दिन, न्यू जीन्स ने अपनी एजेंसी एडोर के माध्यम से अपनी भावनाओं को व्यक्त करते हुए कहा, "यह एल्बम एक ऐसा एल्बम है जिसे न्यू जीन्स समूह और सदस्यों ने बहुत सोचा और प्रयास किया है।"


द न्यू जीन्स ने 'गेट अप' के साथ यूएस बिलबोर्ड के मुख्य एल्बम चार्ट 'बिलबोर्ड 200' में शीर्ष स्थान हासिल किया।




इसके अलावा, तीन शीर्षक गीत, 'सुपर शाइ', 'ईटीए' और 'कूल विद यू' ने एक ही बार में बिलबोर्ड के मुख्य एकल चार्ट 'हॉट 100' में प्रवेश किया।



एडोर ने परिचय दिया, "न्यू जीन्स पहला के-पॉप गर्ल समूह है जिसके बिलबोर्ड मुख्य एकल चार्ट पर एक ही समय में तीन गाने हैं।"


'सुपर शाइ' 'हॉट 100' में 48वें स्थान पर रहा और लगातार 6 सप्ताह तक वहां रहा। 'गेट अप' लगातार चार हफ्तों से 'बिलबोर्ड 200' पर है।


इसके अलावा, 'सुपर शाइ' ने लगातार 7 हफ्तों तक यूके आधिकारिक एकल चार्ट 'टॉप 100' में प्रवेश किया और इसका मूल्यांकन मुख्यधारा पॉप बाजार में स्थापित होने के रूप में किया गया।



इस एल्बम ने मेलन जैसे घरेलू संगीत चार्ट में शीर्ष स्थान हासिल किया और रिलीज़ के पहले सप्ताह में भौतिक एल्बम की 1.65 मिलियन प्रतियां बिकीं।


विशेष रूप से, न्यू जीन्स इस महीने की 3 तारीख (स्थानीय समय) पर बड़े अमेरिकी संगीत समारोह 'लोलापालूजा' और जापान के प्रतिनिधि ग्रीष्मकालीन संगीत समारोह 'समर सोनिक' में गए और स्थानीय दर्शकों को उत्साहित किया। कोरिया, संयुक्त राज्य अमेरिका, भारत और यूनाइटेड किंगडम में 670,000 'सुपर शाइ' यूट्यूब शॉर्ट्स वीडियो बनाए गए और टिकटॉक पर 940,000 संबंधित वीडियो बनाए गए, जिससे दुनिया भर में चुनौती का क्रेज पैदा हो गया।


एडोर ने बॉक्स ऑफिस सफलता कारक का विश्लेषण करते हुए कहा, "न्यू जीन्स ने एक दोस्ताना, प्राकृतिक लुक अपनाया जो मौजूदा के-पॉप प्रारूप से भटक गया।"


इसके अलावा, उन्होंने कहा कि पावरपफ गर्ल्स, ऐप्पल और स्पॉटिफ़ जैसे वैश्विक ब्रांडों के साथ काम करने से सहयोग से परे मूल्य पैदा हुआ।


न्यू जीन्स ने कहा, "यह लंबे समय तक मेरी स्मृति में रहेगा क्योंकि मैं अब तक रिलीज़ हुए सभी गानों के साथ संगीत समारोह का अनुभव कर सकता हूं।"



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