What is amebiasis?
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| Mask girl |
According to the industry on the 27th, Netflix original drama 'Mask Girl' based on Naver Webtoon of the same name recorded 19.2 million cumulative viewing hours for one week from the 18th to the 24th. It ranked 1st in domestic dramas and 2nd in non-English dramas globally.
Ko Hyeon-jung, Nana, and Lee Han-byeol play the role of 3 people in 'Mask Girl', which depicts the turbulent life of Kim Mo-mi, an ordinary office worker with a complex about her appearance.
She works as an internet broadcasting BJ while covering her face with a mask every night, and draws the story of getting caught up in an unintended incident.
'Mask Girl' proved to be a hot topic by ranking second in the Netflix Top 10 just three days after its release. According to the Netflix Top 10 website on the 23rd, 'Mask Girl' recorded 2.8 million views in 3 days after its release, and rose to No. 2 in the global top 10 (non-English) category at once. It was listed in the top 10 list of 14 countries including Vietnam.
An industry insider said, “Content based on webtoons is gaining popularity on various platforms,” and “Interest in webtoon intellectual property rights (IP) is also growing.”
Mask Girl was serialized from August 2015 to June 2018. It depicts the life of Kim Mo-mi, an office worker with a complex about her appearance, who unintentionally gets involved in a murder case while working as an internet broadcasting BJ while covering her face with a mask. Despite the age limit of 19 or older, it did not miss the top 10 overall ranking at the time of serialization. Moving was published serially on Kakao Webtoon (Daum Webtoon at the time) by Kang Full from May to September 2015 and recorded 200 million cumulative views.
In the industry, 'completeness of narrative' is the first to be cited as the competitiveness of works based on popular webtoons. It is explained that it is easy to gauge the box office potential because it is a content that visualizes a completed story. In particular, Korean webtoons have many attempts in terms of story. Ted Sarandos, CEO of Netflix, said, “Korean webtoons have great stories.” The Korea Creative Content Agency also analyzed that "webtoons have become a powerful narrative medium in Korea."
It is also an indispensable strength that the existing fandom can be secured as a fixed viewer. It is always a topic of conversation how high the synchro rate of actor casting with the original webtoon boasts. The more actors who resemble the original are cast, the more immersive they are, and the more fun they are watching. Lee Han-byul and Ahn Jae-hong of Mask Girl are representative examples.
If content based on a webtoon succeeds, there are not a few cases where the popularity returns to the webtoon. According to Naver Webtoon, the number of views of the webtoon “Now at Our School,” which was produced as a Netflix original, increased 80 times after the drama was released.
Naver Webtoon and Kakao Webtoon, the two pillars of the webtoon industry, are speeding up their IP utilization business in line with this atmosphere. In the second half of this year, webtoon-based content will appear one after another. Popular Naver Webtoon serials such as ‘Sweet Home Season 2’ and ‘Iduna!’ have been produced as Netflix series and are about to be released.
27 तारीख को उद्योग के अनुसार, इसी नाम के नेवर वेबटून पर आधारित नेटफ्लिक्स के मूल नाटक 'मास्क गर्ल' ने 18 से 24 तारीख तक एक सप्ताह के लिए 19.2 मिलियन संचयी दृश्य घंटे दर्ज किए। वैश्विक स्तर पर इसे घरेलू नाटकों में पहला और गैर-अंग्रेजी नाटकों में दूसरा स्थान मिला।
को ह्योन-जंग, नाना और ली हान-बायोल ने 'मास्क गर्ल' में 3 लोगों की भूमिका निभाई है, जो किम मो-मील के अशांत जीवन को दर्शाती है, जो एक साधारण कार्यालय कार्यकर्ता है और अपनी उपस्थिति के बारे में जटिल है।
वह हर रात अपने चेहरे को मास्क से ढककर एक इंटरनेट ब्रॉडकास्टिंग बीजे के रूप में काम करती है, और एक अनपेक्षित घटना में फंसने की कहानी पेश करती है।
'मास्क गर्ल' रिलीज के तीन दिन बाद ही नेटफ्लिक्स टॉप 10 में दूसरे स्थान पर रहकर एक हॉट टॉपिक साबित हुई। 23 तारीख को नेटफ्लिक्स टॉप 10 वेबसाइट के अनुसार, 'मास्क गर्ल' ने रिलीज के बाद 3 दिनों में 2.8 मिलियन व्यूज दर्ज किए, और तुरंत वैश्विक शीर्ष 10 (गैर-अंग्रेजी) श्रेणी में नंबर 2 पर पहुंच गई। इसे वियतनाम सहित 14 देशों की शीर्ष 10 सूची में सूचीबद्ध किया गया था।
उद्योग के एक अंदरूनी सूत्र ने कहा, "वेबटून पर आधारित सामग्री विभिन्न प्लेटफार्मों पर लोकप्रियता हासिल कर रही है," और "वेबटून बौद्धिक संपदा अधिकारों (आईपी) में रुचि भी बढ़ रही है।"
मास्क गर्ल को अगस्त 2015 से जून 2018 तक धारावाहिक रूप से प्रसारित किया गया था। इसमें किम मो-मील के जीवन को दर्शाया गया है, जो अपनी उपस्थिति के बारे में जटिल एक कार्यालय कार्यकर्ता है, जो अपना चेहरा ढंकते हुए इंटरनेट प्रसारण बीजे के रूप में काम करते हुए अनजाने में एक हत्या के मामले में शामिल हो जाती है। मास्क के साथ. 19 या उससे अधिक की आयु सीमा के बावजूद, क्रमांकन के समय यह समग्र रैंकिंग में शीर्ष 10 से नहीं चूका। मूविंग को मई से सितंबर 2015 तक कांग फुल द्वारा काकाओ वेबटून (उस समय के दाम वेबटून) पर क्रमिक रूप से प्रकाशित किया गया था और 200 मिलियन संचयी दृश्य दर्ज किए गए थे।
उद्योग में, 'कथा की संपूर्णता' को सबसे पहले लोकप्रिय वेबटून पर आधारित कार्यों की प्रतिस्पर्धात्मकता के रूप में उद्धृत किया जाता है। यह समझाया गया है कि बॉक्स ऑफिस की क्षमता का आकलन करना आसान है क्योंकि यह एक ऐसी सामग्री है जो एक पूरी कहानी की कल्पना करती है। विशेष रूप से, कोरियाई वेबटून में कहानी के संदर्भ में कई प्रयास हैं। नेटफ्लिक्स के सीईओ टेड सारंडोस ने कहा, "कोरियाई वेबटून में बेहतरीन कहानियां हैं।" कोरिया क्रिएटिव कंटेंट एजेंसी ने यह भी विश्लेषण किया कि "कोरिया में वेबटून एक शक्तिशाली कथा माध्यम बन गया है।"
यह भी एक अपरिहार्य ताकत है कि मौजूदा फैनडम को एक निश्चित दर्शक के रूप में सुरक्षित किया जा सकता है। यह हमेशा चर्चा का विषय रहता है कि मूल वेबटून के साथ अभिनेता कास्टिंग की सिंक्रो दर कितनी अधिक है। जितने अधिक अभिनेता मूल से मिलते-जुलते हैं, उन्हें कास्ट किया जाता है, वे उतने ही अधिक तल्लीन होते हैं, और उन्हें देखने में उतना ही अधिक मज़ा आता है। मास्क गर्ल के ली हान-ब्युल और अहं जे-होंग प्रतिनिधि उदाहरण हैं।
यदि वेबटून पर आधारित सामग्री सफल होती है, तो ऐसे कुछ मामले नहीं हैं जहां लोकप्रियता वेबटून पर लौट आती है। नेवर वेबटून के अनुसार, वेबटून "नाउ एट अवर स्कूल" के दृश्यों की संख्या, जिसे नेटफ्लिक्स मूल के रूप में निर्मित किया गया था, नाटक के रिलीज़ होने के बाद 80 गुना बढ़ गई।
वेबटून उद्योग के दो स्तंभ, नेवर वेबटून और काकाओ वेबटून, इस माहौल के अनुरूप अपने आईपी उपयोग व्यवसाय को तेज कर रहे हैं। इस वर्ष की दूसरी छमाही में, वेबटून-आधारित सामग्री एक के बाद एक दिखाई देगी। 'स्वीट होम सीज़न 2' और 'इडुना!' जैसे लोकप्रिय नेवर वेबटून धारावाहिक नेटफ्लिक्स श्रृंखला के रूप में निर्मित किए गए हैं और रिलीज़ होने वाले हैं।
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